Detaljer
I opgaverne er der en gradvis øget progression fra simple tælle-opgaver til lidt mere krævende additions- og subtraktionsopgaver. Tallene præsenteres på varierede måder – herunder begrebet ”gode venner” og enkle diagrammer.
Mange af opgaverne er selvrettende, hvor facit er placeret i tilfældig orden i en boks ved siden af opgaverne.
Hæfterne afsluttes med et selv-evalueringskema der kan bruges som et værktøj til, at eleven reflekterer over sin egen kunnen og give udtryk for dette. Herved har eleven og læreren et fælles udgangspunkt for, at kunne diskutere dette under en elevsamtale og i fællesskab beslutte, hvilke tiltag, der skal iværksættes. Skemaet kan endvidere bruges ved forældresamtaler, som udgangspunkt for elevens status og udvikling.
Evalueringen kan foregå flere gange i løbet af skoleåret og derved vise den progression eleven har opnået.
De gentagne evalueringer tydeliggør den reelle udvikling - også overfor den elev, som har svært ved selv at føle faglig udvikling.
Det Taktile koncept består i at skabe et forlag der i tæt samarbejde med aktive lærere, skaber godt tidssvarende undervisningsmateriale.