Varer i kurven
0item(s)

Din indkøbskurv er tom.

Produktet er nu lagt i kurv

Stavelseskrig (vendespil, indskolingen)

Hurtigt overblik

I mødet med længere ord, kan det for mange elever være en god støtte at kende til stavelsesdeling som læsestrategi. I vendespil og stavelseskrig rettes fokus på stavelsesinddeling som strategi. Eleverne kan her møde længere ord, men som alle er opbygget af lydrette stavelser sådan, at eleverne kan anvende både bogstav-lydstrategi og forsøge sig med stavelsesstrategi som angrebslæseteknik.

Af Tina Winther og Naja Lundgreen

Spillet leveres i en solid plastæske (se billede)

ISBN 978-87-93826-03-8
50,00 kr

Lagerstatus: På lager

Detaljer

36 kort, 2-4 elever. Indledningsvis kan de være en god idé at præsentere eleverne for spillets ord og lade dem klappe ordene i stavelser. Vælg de af kortene, der har illustrationer på. Kortene blandes. Eleverne fordeler nu kortene i bunker svarende til antal spillere. En elev vælges til at sige ”1,2,3”, hvorefter alle spillere lægger ét kort på én og samme gang. Den, der har lagt et ord indeholdende flest stavelser, vinder de andres kort som et stik. Hvis alle spillerne eller fx to af dem lægger ord bestående af samme antal stavelser, er der krig mellem de pågældende parter. Når aktuelle duel er afgjort fortsætter spillet med alle spillerne til næste duel osv. Vinderen er den, der får flest stik. Vendespil Alle kortene blandes og fordeles ud på et bord. Eleverne skiftes til at vende to kort. Når de vender kort, skal de læse det ord, der fremgår af kortet og gerne klappe antal stavelser i ordet. Når man finder to kort, hvor ord og illustration passer sammen, har man fået stik. Man kan evt. udvide spillets regler med, at der er stik hver gang, der er samme antal stavelser ift. ord og/eller billede. Vinderen er den, der får flest stik.

Yderligere information

Rating filter Nej

Tags på produkter

Brug mellemrum til at adskille tags. Brug apostroffer (') til flere ord i ét tag.

Det Taktile koncept består i at skabe et forlag der i tæt samarbejde med aktive lærere, skaber godt tidssvarende undervisningsmateriale.