Ind over

Af Hans Barfod

DKK 50,00 (eksl. moms)

“Ind over” er en ungdomsfortælling for unge der er kørt fast i læseprocessen.

Kenn er vild med fodbold. Kenn er god til fodbold. Han har talent. Han spiller i klub, og derhjemme er han også flittig med bolden. Det er spændende for Kenn. Det er også hårdt – for Kenn har store forventninger til sig selv, og det har kamme-raterne på holdet også.

Klarer han den?
Bliver han topscorer?
Bliver han professionel fodboldspiller?

Bogen er på 109 sider med farve illustrationer og bundet i solid hardcover, formatet er A5

Lixtal 31

ISBN9788792653093
Trin
KategoriBøger
  • Ind Over er en fængslende ungdomsbog, der er ideel til brug i danskundervisningen og pædagogiske læseforløb. Med sit realistiske tema og aldersnære perspektiv giver bogen unge læsere en mulighed for at dykke ned i identitet, forandring og de valg, der følger med at flytte ind i voksenlivet. Som undervisningsmateriale tilbyder Ind Over et solidt fundament for at arbejde med tekstforståelse, litterære temaer og sproglig refleksion.

    Bogen er velegnet til elever på mellemtrinnet og i udskolingen, og kan integreres aktivt i skoleundervisningen. Den kan bruges som klasselekture, i læsegrupper eller som individuel læsning. Gennem arbejdet med Ind Over får elever mulighed for at udforske karakterudvikling, konflikter, følelser og sociale relationer – centrale temaer i mange moderne ungdomsbøger, som taler direkte ind i unges hverdag.

  • Bogens lixtal er 31 – Lixtal er et værktøj, der hjælper med at vurdere, hvor let eller svært et tekststykke er at læse for eleverne. Ved at vælge bøger med passende lixtal kan man sikre, at teksterne ligger i det rette vanskelighedsniveau for elevgruppen og dermed støtte udviklingen af stærke læsefærdigheder. Brug af Ind Over i undervisningen gør det muligt at diskutere teksters kompleksitet, brug af metaforer, sætningsstruktur og ordforråd som del af en læsestrategi for unge.

    Bogen kan også indgå i projektbaserede undervisningsforløb, hvor elever arbejder med analyse, fortolkning og skriftlig produktion. Læreren kan tilrettelægge opgaver, hvor elever reflekterer over bogens temaer, skriver deres egne dialoger eller alternative slutninger, eller undersøger, hvordan de samme spørgsmål om identitet, tilhør og forandring kan overføres til deres eget liv.

    Udover den sproglige træning giver Ind Over et pædagogisk stærkt bidrag til arbejdet med litteratur for unge. Det er en del af et bredere udvalg af ungdomsbøger, der i undervisningen kan øge elevers læselyst og udvikle deres evne til at reflektere over samfundsmæssige spørgsmål og personlige erfaringer. Ved at kombinere Ind Over med andre titler med forskellige lixtal skabes et varieret læsemiljø, hvor både læsesvage elever og stærke læsere får udfordringer og succesoplevelser.

    Sammenfattende er Ind Over fra Forlaget Vektor et værdifuldt redskab til undervisningen: det styrker unges læsefærdigheder, fremmer tekstforståelse og litterær refleksion og bidrager til et nuanceret og engageret læsemiljø. Bogen hjælper elever med at navigere i komplekse temaer, udforske deres egen identitet og udvikle kritisk tænkning – alt sammen gennem meningsfuld og relevant ungdomslitteratur.

Afprøvede materialer!
Skabt af lærere, afprøvet i klasseværelset
Personlig betjening!
Vi er nemme at få fat på! Skriv på info@forlagetvektor.dk eller ring +45 40 15 22 40
Kopiering
Kopiering må kun finde sted på institutioner eller virksomheder, der har indgået aftale med Copydan Tekst & Node, og kun inden for de rammer, der er nævnt i aftalen.
Updating…
  • Ingen varer i kurven.