Jeg kan læse og forstå 2

Af Susanne Christensen

DKK 29,00 (eksl. moms)

Jeg kan læse og forstå er en serie af materiale, målrettet 0.-3. klasse samt specialundervisningen. Jeg kan læse og forstå 2 henvender sig til elever i 2. klasse, men da elever i indskolingen læser på forskellige niveauer må man selv vurdere den enkelte elevs niveau. Nogle elever i 2. klasse vil således godt kunne arbejde med Jeg kan læse og forstå 3 og 4. Målet er, dels at eleven bliver bedre til at tænke over det læste og dermed forstå det læste, men også at eleven får ordbilleder på plads, og dermed bliver hurtigere til at læse.

Materialet har fokus på små korte og overskuelige tekster, hvor eleven skal besvare 3 spørgsmål/opgaver og lave en tegning til.
Denne bog er efterfølger til “Jeg kan læse og forstå 1”, men bøgerne kan bruges uafhængigt af hinanden.

Lix 7-10 se forklaring nedenfor.

ISBN978-87-93552-13-5
TrinIndskoling
KategoriHæfter
  • Beskrivelse

    Teksterne i “Jeg kan læse og forstå”
    En oversigt over lix-tallene for de små tekster som eleverne skal læse i hæfterne “Jeg kan læse og forstå 0-4”.
    Når lix-tal er under 10, er det vigtigt, at man kigger på teksten og vurdere den. Et langt ord som f.eks. fodbold eller pandekage kan sætte lix-tallet op.
    Et eksempel:
    Fie og Mik skal i byen. De skal hen til mormor. De får altid pande-kager.
    Ovenstående tekst har lix-tal 12. Hvis ordet pandekage fjernes, har teksten lix 5.

    Hæfternes lixtal

    Jeg kan læse og forstå 0
    Ca. lix 4
    Korte tekster på 3-4 sætninger.

    Jeg kan læse og forstå 1
    Lix 4-7
    Tekster på 4-8 sætninger
    Enkle tekster vil kunne få højere lix-tal pga. lange ord som f.eks. fodbold, fodbold-sko, lejlighed og pande-kager.

    Jeg kan læse og forstå 2
    Lix 7-10
    Længere tekster end bog 0 og 1.
    Enkle tekster vil kunne få højere lix-tal pga. lange ord som f.eks. juleaften, prinsesse, historie og svampe-jagt.

    Jeg kan læse og forstå 3
    Lix 8-14.
    Længere tekster i slutningen af bogen ift. bog 2. Enkle tekster vil kunne få højere lix-tal pga. lange ord som f.eks. lufthavn, morgenen, fuglene og løbende.

  •  

    Materialet henvender sig til elever i indskolingen, dvs. 1.-3.klasse samt i specialundervisningen. Der er ikke sat klassetrin på, da elever er på forskellige niveauer. Bøgerne kan derfor bruges uafhængigt af hinanden, og der kan være elever i gang med forskellige slags bøger på samme klassetrin. Alt efter hvad der passer til elevens niveau.

    Materialet kan med fordel også anvendes i specialundervisningen, når eleven har knækket den første læsekode og er kommet i gang med læsningen. Siderne er bygget ens op, hvilket indskolings- og specialundervisningselever kan have gavn af. Der er enkelte ændringer i opgavetypen undervejs, men dette er tydeligt markeret i bogen, så man som lærere kan orientere eleven om, hvad der ændres på de næste sider. Ift. sværhedsgraden er denne bog efterfølger til “Jeg kan læse og forstå 1”, men bøgerne kan bruges uafhængigt af hinanden.

Afprøvede materialer!
Skabt af lærere, afprøvet i klasseværelset
Brug for hjælp?
Skriv på info@forlagetvektor.dk eller ring +45 40 152 240
Personlig betjening!
De personer der tager telefonerne pakker også materialet - vi kender din ordre
Updating…
  • Ingen varer i kurven.