Deutsch ist Mehr 2B lærervejledning

Af Susanna Hansen og Corinna Breitzke

DKK 199,00 (eksl. moms)

Denne lærervejledning er udviklet til lærere, der underviser i begyndertysk ved hjælp af “Deutsch ist mehr”-systemet. I dette materiale vil læreren kunne høste af forfatternes egne erfaringer med brugen af elevhæftet Deutsch ist Mehr 2B.

Lærervejledningen gennemgår elevhæftet opslag for opslag, viser facitsvarende på alle opgaverne og foreslår supplerende øvelser og aktiviteter til hver side i elevbogen. Dette er for at sikre en varieret og dækkende undervisning, som en hjælp til lærere der er nye faget, og som en tidsbesparende håndsrækning til erfarne undervisere i tyskfaget.

ISBN9788794323215
TrinMellemtrin
KategoriHæfter
  • Om systemet

    Generelt er formålet med Deutsch ist Mehr-systemet, at vække elevernes interesse for sproget og de tysktalende lande. Materialet er mangfoldigt og fokuserer på en legende tilgang til læring, hvor alle sanser bliver aktiveret.

    I begynderundervisningen handler det om at åbne elevernes ører og øjne for sproget. De opdager lighederne mellem dansk og tysk samt mellem deres egen hverdag og tyskernes hverdag og interesser.

    Fokus ligger på opbygning af ordforråd og kommunikation. Ved at arbejde med genkendelige ord trænes eleverne i at lave kvalificerede gæt, hvilket er en vigtig færdighed i sprogindlæringen. Gennem gentagne øvelser med faste udtryk og korte sætninger automatiseres sproget.

    Indhold

    Undervisningen bygger på konkrete, dagligdags emneområder (skole, klokken, vejr, årstider, tøj, shopping og traditioner som 1. skoledag, fødselsdag og jul) som en blanding af ordforrådsindlæring og kulturformidling. Den røde tråd fra bøgerne 1A og 1B fortsættes, og emnerne udvides. De første grammatiske øvelser inkluderes på synlig vis og gentages i mange lege og opgaver, så de indøves som en naturlig del af sproget.

  • Arbejdsformer

    En typisk tysktime begynder med en opvarmning i form af små, indledende mundtlige øvelser,

    som giver eleverne mulighed for at komme i kontakt med sprogets klang og rytme og som understøtter automatisering af korte sætninger.

    Sproget læres ved at lytte og gentage, ved at høre autentisk sprog anvendt i korte tekster, film

    og sang og ved selv at anvende det aktivt i dialog, spil og praktiske øvelser. Især spil fremmer motivationen og glæden ved sproget og sætter fokus på ordforråd og interkulturel læring.

    Som sidegevinst øves sætningsopbygning og grammatik næsten ubevidst.

    Variation er et bærende element i undervisningen, og aktiviteter skifter mellem klasse-, gruppe-

    og parøvelser med meget taletid til hver elev.

    Vejledningen er struktureret i 6 overordnede emner, som med udgangspunkt i arbejdsbogen tager højde for fællesmål og sikrer en varieret undervisning.

Andre har også købt

Afprøvede materialer!
Skabt af lærere, afprøvet i klasseværelset
Brug for hjælp?
Skriv på info@forlagetvektor.dk eller ring +45 40 152 240
Personlig betjening!
De personer der tager telefonerne pakker også materialet - vi kender din ordre
Updating…
  • Ingen varer i kurven.